2011. július 24., vasárnap

Beszámoló: Ghostpoet (UK) @ Gödör, Budapest

Még nem írtam beszámolót, ahol az élmény még ilyen friss és ropogós, úgyhogy ez most kuriózum, haha. Szóval... Mostanság kezdek elmélyedni egy kicsit a hip-hopban, így amikor múlt héten láttam ezt az eseményt hirdetve, gondoltam, ingyen simán megéri, bár akkor még nem sokat tudtam az előadóról, de igyekeztem az elmúlt napok során pótolni ezt a hiányosságot. Ghostpoet eredetileg ilyen belassúlós, minimális elektronikával játszadozó hip-hopot játszik, legalábbis albumon mindenképp. A koncert egyébként a meghirdetett 9 órakor el is kezdődött, a színpad előtti tér is megtelt. Hozott magával egy dobost és egy gitárost is, akik viszont teljesen átírták a forgatókönyvet, mert csak nyomokban hasonlított a zene az albumon hallhatókkal. Sokkal dinamikusabb és pörgősebb - partisabb - lett az egész, ami nyilván nem baj, mert élőben (főleg a Gödörben) ez jobban eladható, de azért örültem volna, ha azt a hangulatot kapom vissza, ami megfogott a Peanut Butter Blues & Melancholy Jam hallgatása közben. Volt olyan szám, amiben olyan érzésem volt, mintha Maps & Atlases-re rappelne rá a srác. Persze ez tényleg nem volt olyan vészes. Számomra így a produkció azt a fajta hipster zene benyomását keltette, ami tényleg jó. Játszották a fő slágereket, mint a Survive It, az Us Against Whatever (ez a személyes kedvencem) vagy a Finished I Ain't, de voltak számomra ismeretlen, feltehetőleg új számok is. Ghostpoet egyébként végig nagyon jófej volt, a számok közötti részeket kitöltendő közönségbuzdító beszólások egyáltalán nem hatottak erőltetettnek, látszott, hogy ők is élvezik, tehát teljesen szimpatikus volt a trió. Körülbelül 40 perc és 1 szám ráadás után el is köszöntek a közönségtől és átadták a terepet valami DJ-nek.
Összefoglalva, egészen élvezetes kis koncert volt, ami viszont sokkal-sokkal jobb is lehetett volna, ha a Gödörben nincs ilyen KIBASZOTT KURVA MELEG. Ez tényleg elviselhetetlen volt, a szett felénél majdnem elindultam haza, de szerencsére maradtam. Mondjuk így szerencse, hogy tényleg nem volt olyan hosszú. Továbbá persze király lett volna, ha más lett volna a helyszín, vagy legalábbis a közönség, de hát úgy néz ki, nekem ez állandó problémám marad. Persze lehet, hogy néhány sör ezt a problémát orvosolta volna, de most már mindegy, Ghostpoet megér egy hallgatást és kész.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése