2010. július 21., szerda

Adorno


A portugál Adorno első évében remekül egyensúlyozott a screamo-t és a post-hardcore-t elválasztó képzeletbeli gerendán. Ebben a 2007/2008-as idényben megjelent egy demójuk és 1-1 split az End Of A Year-rel, illetve a Syn*Error-ral. Aztán egy rövidebb pihenő után az idei év elején tértek vissza a Said And Unsaid-del, és itt már érezhető volt az a stílusváltozás, amelyet a banda már myspace-en is jelzett. A korábbi energikus dalokat és szenvedélyes vokált egy melankolikusabb hangulat váltotta fel, és a dallamosság került az előtérbe. Hogy jót tett-e a stílusváltás, ne engem kérdezzetek, mert nagyon elfogult vagyok az elsőéves kollekció (Year One; a demo és a splitek számait tartalmazza) iránt. Viszont, ha nem hallottam volna ezeket a számokat, akkor az új számok is a kedvenceimmé váltak volna. Az biztos, hogy az utóbbi 1 évben nagyon sok At The Drive-In-t hallgattak. :)

Azoknak, akik szeretik az alábbiakat:
End Of A Year, At The Drive-In, Sinaloa, Comadre, What Price, Wonderland?

myspace

Year One - 2008 (scene)
Said And Unsaid - 2010 (scene)

2 megjegyzés:

  1. köszi, én csak a year one-t hallottam tőlük, de a koncertbeszámoló(k) miatt letöltöm minden cuccukat. igazából az ilyen koncerteknél szívás nem 'pesten vagy a környékén élni.

    lenne is egy kérdésem, amire szerintem nem fogsz tudni válaszolni, de hátha: pl. szegeden miért alakult ki sokkal jobb zenei színtér, mint a nagyobb debrecenben (a szeged-debrecen párosítás amitt merült fel bennem, hogy jópárszor volt már olyan, hogy itthon koncertező banda pest mellett szegedre ment még, gondolom ennek nem csak a földrajz az oka)? de még egerben is. ennyit számít az, hogy keleten van, meg hogy tankcsapda és replika a #1-2?

    VálaszTörlés
  2. ezen a kérdésen már én is gondolkodtam, és legutóbb egy szegedi sráccal beszéltem erről, aki a garabonciásba szokta a koncerteket szervezni és a betonkeverő rádiót is csinálja. a beszélgetésünkből kiderült, hogy hiába van szegeden koncert, nem igazán járnak le, illetve szerintem az ok, amit mindketten keresünk, az hogy nem a közönségen múlik, hanem a szervezésen. mert azt még csak bevállalják az emberek, hogyha már van egy koncert a városban, akkor arra elmenjenek 500-1000 ft-ért, de a szervezést nem igazán. tehát kell néhány lelkes srác, aki magára vállalja az ezzel járó dolgokat, illetve nagyon fontos még, hogy legyen tehetséges helyi zenekar. tudtommal, amikor még a choose your path aktív volt, akkor debrecenben is voltak bulik, akikkel németországban voltam, ők is debreceniek voltak. szegeden betonbalázs csinálja a bulikat, több-kevesebb sikerrel, ezért van koncert. egerben sikeresen kialakult egy ilyen keményebb hardcore színtér, viszonylag sok zenekar van/volt (Tisztán A Cél Felé, Tango Underground, Boston Klinika, stb.), de említhetném például Tapolcát, ami aztán tényleg nem nagy város, mégis hála a Plan Beer-nek szinte minden hónapban van egy 5-6 zenekaros megmozdulás.

    VálaszTörlés