2010. szeptember 18., szombat

Beszámoló: Alpinist (D) @ Black Machine, Budapest

Végül úgy adódott, hogy mégis el tudtam menni tegnap este, hogy megnézzem a jelenlegi talán legjobb neocrust zenekart. A szinte biztos késés "reményében" kicsit későn indultunk és így le is késtük a debütáló Deads koncertjét. Akik ott voltak már, azt mondták, hogy jó volt, majd legközelebb pótlom a tegnapi elmaradásomat. Másodiknak a Dance Or Die jött - a változatosság kedvéért :D -, most is nagyon király volt, bocs srácok, most nem írnám le ugyanazokat a dolgokat, amiket már párszor megtettem a blogon :). Annyiban viszont újdonság volt, hogy kivételesen Fater gitárja hallatszódott és Tomié nem, ilyen DOD koncerten sem voltam még :D. És sajnos az is kiderült, hogy az énekcucc lesz az este gyengepontja, szinte semmit sem lehetett hallani az énekekből :( .

A szerencsés (ám persze tudatos) sorrendalakításnak hála az Alpinist következett. Sajnos náluk még jobban előjött az ének hiánya, mert olyan bődületes krafttal szólalt meg az egész, hogy ami ének a DOD-nál még kihallatszódott, azt a münsteri srácoknál már csak oda képzelni lehetett. Ettől függetlenül bitang jó show-t toltak a srácok, a régi számok daráltak, a még több sötétséggel és súllyal átitatott új számok pedig a földbe döngöltek. Remélem most napokon belül meghallgathatom az új lemezt, amit amúgy tegnap már lehetett kapni. Tudom, hogy nem kéne, de mégis kénytelen vagyok a CMAR-os fellépéshez hasonlítani a tegnapi koncertet, és hát az ének az ami a CMAR felé dönti a mérleget. Mondjuk itt legalább jobban tudtam - kénytelen voltam - a zenei részre koncentrálni, és ámulattal vettem észre, hogy a - sajnos - nálam is fiatalabb dobos srác elpusztította a dobokat. Hihetetlen intenzitással ütötte a bőrt, csak kerestem az állam...

Utánuk az animalgrind Attack Of The Mad Axeman lépett a képzeletbeli színpadra, és ha már a zenéjükkel nem tudnak hódítani, legalább mókás volt a megjelenésük. Ugyanis minden tag állatnak volt beöltözve (nem hiába animalgrind...), hogy pontosítsak teknősnek, mókusnak, csigának, méhecskének és bagolynak. Ez most tényleg olyan volt, mint amikor youtube-on valami állat bevág valami grindcore-t mondjuk a Franklin, a teknős alá. Sajnos, mint már írtam a zene annyira nem volt nagy szám, ipari grind és kész, ráadásul az elöl lévő mozgásból majdnem balhé is lett. A méhecske rakta helyre az egyik srácot, illetve a teknősnek is volt problémája ugyanezzel a formával, mert állandóan ellopta a sisakját. Szerintem ők is tudják, hogy jelmez nélkül bajban lennének...

Végül utolsóként a világ szerintem legrosszabb nevével megáldott Failed Suicide Plan következett. Hát nekem ez túlságosan össze-vissza és német volt. Nem volt sem screamo, sem hardcore, sem grind, és annyira jól megírva sem volt, hogy ezt a kavalkádot élvezni tudjam. Emellett már egyre közelebb volt az ideális éjszakai indulásának időpontja, hogy elhagytuk a Fekete Masinát.

Összeségében király este volt, kár, hogy az énekcucc nem volt jó, de hát ez van. Ándergrand, pánk és kész. Mellesleg 64 fizető volt, ami kifejezetten jót tett az estének, mondjuk péntek volt, de akkor is fasza, hogy ennyien kijöttek ilyen messze.

2 megjegyzés:

  1. jó gyors voltál = )
    sztem az axemanék is kurva jók voltak, dobos egy isten,bár az igaz h a jelmez meg a pirotechnika nélkül rosszabb lenne az összhatás. a méhecske meg kurva jó arc, ha nem húzod ki a gyufát nála = )

    VálaszTörlés
  2. hát lehet h jók voltak csak akkor én nem voltam túlságosan grind-hangulatomban :) (bár nem tudom, hogy nekem van-e egyáltalán olyanom :D)

    VálaszTörlés